Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Võõrkeeled”
Nädalatundide maht: 9
Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud
- 0. Saavutab B1- keeleoskustaseme
- 1. Saab kuulates aru erinevat tüüpi autentsete tekstide põhisisust ja tuleb igapäevases suhtluses enamasti toime
- 2. Osaleb ettevalmistuseta suulises suhtluses, kui kõneaine on tuttav; väljendab mõtteid võrdlemisi ladusalt, kuid üldsõnaliselt
- 3. Mõistab lugedes igapäevaelu käsitlevaid faktipõhiseid ja lihtsaid kirjanduslikke tekste
- 4. Kirjutab konkreetset infot, arvamusi ja tundeid sisaldavaid lihtsaid seotud tekste
- 5. Kasutab endale sobivaid keeleõppestrateegiaid ja keeleõppe abivahendeid (tõlkesõnaraamatut, internetti)
- 6. Kasutab õpitavat keelt, et tarbida kultuuri (kirjandust, muusikat, filmikunsti, meediat) ja leida vajalikku teavet
- 7. Käitub erinevates olukordades vastava kultuuri suhtlustavasid järgides
Õpitulemused
- 1. Mõistab olulist teavet autentses igapäevaelu tekstis
- 2. Mõistab selge ülesehituse ja sõnastusega ning visuaalsete vahenditega illustreeritud esitlust või ettekannet
- 3. Mõistab selge ülesehituse ja sõnastusega monoloogi, kui kõneldakse üsna aeglaselt
- 4. Järgib üksikasjalikke juhtnööre, kui teema on tuttav
- 5. Mõistab teadaandeid lennu- või muus jaamas, lennukis, bussis ja rongis, kui hääldus on selge, kõneldakse tavalise kiirusega ja taustamüra on minimaalne
- 6. Avaldab arvamust, edastab ja küsib teavet igapäevaelu sündmuste või isiklike asjade kohta
- 7. Kirjeldab kogemusi, sündmusi, unistusi ja eesmärke ning põhjendab ja selgitab lühidalt oma seisukohti ja plaane
- 8. Toob esile tähtsamad sündmused selge ülesehitusega ja igapäevakeeles kirjutatud jutustuses ning selgitab nende tähtsust ja nendevahelisi seoseid
- 9. Esineb ettevalmistanuna üldsõnaliselt endale tuttaval teemal, väljendudes võrdlemisi selgelt ja arusaadavalt
- 10. Vastab esinemisjärgsetele küsimustele, kuid võib paluda küsimust korrata
- 11. Edastab oma sõnumi arusaadavalt, kuigi rääkimise ajal on märgata teiste keelte rõhu, intonatsiooni ja/või rütmi mõju
- 12. Mõistab sündmusi, tundeid ja soove kirjeldavaid isiklikke kirju ja postitusi määral, mis lubab pidada regulaarset kirjavahetust
- 13. Mõistab sageli esinevate sõnadega kirjutatud meediatekstides kohtade, sündmuste, selgelt väljendatud tunnete ja seisukohtade kirjeldusi
- 14. Mõistab sündmustikku lihtsamates selge süžeega ilukirjandustekstides, mis koosnevad peamiselt sageli esinevatest sõnadest
- 15. Kirjutab igapäevaseid tarbetekste
- 16. Kirjeldab tegelikku või kujuteldavat sündmust või kavandatud tegevust
- 17. Vahendab lihtsa seotud teksti abil kogemusi, kirjeldab tundeid ja reaktsioone ning põhjendab neid
- 18. Kirjutab arutlust ja üksikasjalikke kirjeldusi mitmesugustel tuttavatel teemadel