Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Kehaline kasvatus”
Nädalatundide maht: 8
Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud
- 1. On omandanud erinevaid liikumisoskusi ja -kogemusi
- 2. Sooritab kehalisi võimeid arendavaid tegevusi ning teab liikumise ja toitumise seost tervisega
- 3. On igapäevaselt kehaliselt aktiivne
- 4. Teab, et liikumine on kultuuri osa, ning on kogenud liikumisega seotud tegevuste loomist
- 5. On omandanud kogemuse vaimset ja kehalist tasakaalu soodustavatest tegevustest ning emotsioonide märkamisest
Õpitulemused
Liikumisoskused
- 1. Kasutab edasiliikumisoskusi eri keskkondades, harjutustes, liikumismängudes ja tantsus, rütmis ja muusika saatel, koostöös paarilise ning rühmaga
- 2. Liigub edasi vahendil harjutustes ja liikumismängudes
- 3. Teab esmast liikumisvahendi hoidmis- ja hooldusvajadust
- 4. Käsitseb vahendit harjutustes, liikumismängudes ja teiste oskuste arendamiseks
- 5. Oskab ujuda, sh sukelduda, veepinnal hõljuda, rinnuli- ja seliliasendis kokku 200 meetrit edasi liikuda
- 6. Hindab adekvaatselt oma võimeid vees ja rakendab eakohaseid veeohutusalaseid oskusi
- 7. Hoiab tasakaalu asendites, liikumistel ja nende kombinatsioonides
- 8. Korrigeerib kehahoidu õpetaja juhtimisel
- 9. Arvestab peamisi turvalisuse ja ohutu liikumise põhimõtteid ning saab aru erinevate liikumisviiside puhul vajaliku turvavarustuse kasutamise põhjustest
- 10. Arvestab tegevustes kaaslasi
- 11. Annab tagasisidet enda liikumisoskuste ja -ohutuse kohta etteantud kirjelduse alusel
- 12. Toob näiteid erinevate liikumisoskuste kohta
Tervis ja kehalised võimed
- 1. Osaleb aktiivselt kehalisi võimeid arendavates mängudes ja harjutustes
- 2. Nimetab kehalisi võimeid
- 3. Mõõdab enda kehalisi võimeid õpetaja juhendamisel
- 4. Teab liikumise ja toitumise olulisust tervisele
Kehaline aktiivsus
- 1. Teab, kui palju ja milleks peab kehaliselt aktiivne laps iga päev liikuma
- 2. Märkab liikudes südamelöögisageduse ja enesetunde muutust
- 3. Sooritab liikumiseks ettevalmistavaid ja taastumist toetavaid tegevusi õpetaja juhendamisel
- 4. Märkab abi vajamist tunnis ja kutsub abi ohuolukorras
Liikumine ja kultuur
- 1. Loob midagi liikumisega seotult
- 2. Kirjeldab kogemust, mille ta on saanud väljaspool kooli toimunud liikumisüritusel osalejana, vaatlejana või vabatahtlikuna
- 3. Teab ja järgib üldiselt ausa mängu põhimõtteid
- 4. Teab Eesti sportlasi ning tantsu ja liikumisega seotud kultuuriüritusi
- 5. Teab ning järgib isiklikku hügieeni ja ohutusnõudeid
- 6. Riietub liikumiseks sobilikult
- 7. Teab, mis võimalusi pakub liikumiseks looduskeskkond
- 8. Oskab liikuda tuttavas keskkonnas, määrates asukohta ja suunda
- 9. Tantsib üksi, paaris ja rühmas
- 10. Avastab liikumisvõimalusi tantsu kaudu
Vaimne ja kehaline tasakaal
- 1. Sooritab vaimset ja kehalist tasakaalu soodustavaid tegevusi õpetaja juhendamisel
- 2. Märkab õpetaja juhendamisel emotsioone ja nendega toimetulemist soodustavaid tegevusi