Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Kehaline kasvatus”
Nädalatundide maht: 8
Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud
- 1. On omandanud mitmekülgseid liikumisoskusi ja -kogemusi
- 2. Sooritab kehalisi võimeid arendavaid ja neile tagasisidet andvaid tegevusi ning mõistab liikumise ja toitumise seost tervisega
- 3. On korrapäraselt kehaliselt aktiivne ja teab tervisliku liikumise põhimõtteid
- 4. Mõistab ja kogeb liikumise ja kultuuri seost ning ennast liikumisega seotud tegevuste loojana
- 5. Teab vaimset ja kehalist tasakaalu ning emotsioonide juhtimist soodustavaid tegevusi
Õpitulemused
Liikumisoskused
- 1. Kasutab edasiliikumisoskusi eri keskkondades, harjutustes, liikumismängudes, spordialadel ning tantsus, rütmis ja muusika saatel, koostöös paarilise ning rühmaga
- 2. Liigub edasi vahendil muutuvas keskkonnas
- 3. Rakendab esmaseid liikumisvahendi hooldusvõtteid
- 4. Käsitseb vahendit liikumiskombinatsioonides, mängudes, lihtsustatud sportmängudes ja teiste oskuste arendamiseks
- 5. Koostab kehaasendite ja liikumiste kombinatsioone
- 6. Rakendab oskusi kehahoiu ja -asendite hoidmiseks
- 7. Rakendab turvalisuse ja ohutu liikumise põhimõtteid
- 8. Analüüsib enda tegevust rühmas tegutsejana
- 9. Analüüsib enda liikumisoskusi, -ohutust ja turvavarustuse kasutamist
- 10. Teab liikumisoskusi liikumisharrastuses
Tervis ja kehalised võimed
- 1. Seostab kehalisi võimeid arendavaid tegevusi ja harjutusi
- 2. Seab lühiajalisi eesmärke kehaliste võimete arendamiseks enda mõõtmistulemuste põhjal
- 3. Arendab enda kehalisi võimeid, lähtudes seatud eesmärgist
- 4. Analüüsib õpetaja juhendamisel enda kehalisi võimeid tervise seisukohalt ja eesmärgi saavutamist
- 5. Mõistab liikumise ja toitumise tähtsust tervisele
Kehaline aktiivsus
- 1. Teeb kindlaks enda igapäevase kehalise aktiivsuse ja analüüsib seda
- 2. Plaanib kehalist aktiivsust igapäevastesse tegevustesse
- 3. Mõõdab enda südamelöögisagedust
- 4. Kasutab tehnoloogilisi ja/või isiklikke vahendeid, et hinnata enda kehalist aktiivsust
- 5. Sooritab liikumiseks ettevalmistavaid ja taastumist toetavaid tegevusi
- 6. Teab peamisi liikudes juhtuda võivaid vigastusi ja esmast käitumist nende korral
Liikumine ja kultuur
- 1. Loob midagi liikumisega seotult ja annab selle kohta tagasisidet
- 2. Arutleb kogemuse üle, mille ta on saanud väljaspool kooli toimunud liikumisüritusel osalejana, vaatlejana või vabatahtlikuna
- 3. Teab ja rakendab ausa mängu põhimõtteid ning sellega seotud väärtusi
- 4. Teab rahvusvahelisi sportlasi ning tantsu ja liikumisega seotud kultuuriüritusi
- 5. Mõistab isikliku hügieeni ja ohutusnõuete olulisust ning järgib neid
- 6. Riietub liikumiseks sobilikult, arvestades keskkonda ja tegevuse eripära
- 7. Avastab looduses liikumise võimalusi
- 8. Oskab liikuda linnas ja/või looduses, määrates asukohta ning suunda
- 9. Tantsib üksi, paaris ja rühmas
- 10. Mõistab pärimustantsu ja nüüdisaegsete tantsude rolli kultuuris
- 11. Avastab tantsukultuuri eneseväljendusvormina
Vaimne ja kehaline tasakaal
- 1. Sooritab õpetaja toetusel vaimset ja kehalist tasakaalu soodustavaid tegevusi
- 2. Kirjeldab vaimset ja kehalist tasakaalu soodustavate tegevuste mõju endale
- 3. Märkab õpetaja toetusel emotsioone ja nendega toimetulemist soodustavaid tegevusi