Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Kehaline kasvatus”

Nädalatundide maht: 6

Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud

  • 1. On omandanud mitmekülgseid liikumisoskusi ja -kogemusi, et harrastada erinevaid liikumistegevusi
  • 2. Mõistab tervise ja kehaliste võimete seost ning analüüsib liikumise ja toitumise tasakaalu
  • 3. On igapäevaselt kehaliselt aktiivne ja mõistab tervisliku liikumise põhimõtteid
  • 4. Väärtustab liikumist, sporti ja tantsu kultuuri osana ning ennast selle kandjana ja loojana
  • 5. Mõistab vaimset ja kehalist tasakaalu soodustavate ning emotsioonide juhtimist toetavate tegevuste mõju enda heaolule, et tulla toime pingeliste olukordadega

Õpitulemused

Liikumisoskused

  • 1. Kasutab teadlikult edasiliikumisoskusi eri keskkondades, tervisetreeningul, spordialadel ning tantsus, rütmis ja muusika saatel, koostöös paarilise ning rühmaga
  • 2. Liigub edasi vahendil muutuvas keskkonnas ja seostab seda igapäevaste liikumisvõimalustega
  • 3. Rakendab igapäevaseks liikumiseks või liikumisharrastuseks vajalikke esmaseid liikumisvahendi hooldusvõtteid
  • 4. Käsitseb vahendit eri liikumiskombinatsioonides, -mängudes, spordialadel, lihtsustatud sportmängudes ja teiste oskuste arendamiseks
  • 5. Koostab kehaasendite ja liikumiste kombinatsioone üksi, paarilise ja rühmaga
  • 6. Seostab teadmisi ning oskusi kehahoiu ja -asendite hoidmiseks
  • 7. Rakendab turvalisuse ja ohutu liikumise põhimõtteid
  • 8. Annab hinnangu enda koostööle tegevustes
  • 9. Annab hinnangu enda liikumisoskustele, -ohutusele ja turvavarustuse kasutamisele
  • 10. Seostab liikumisoskusi harrastustegevuse ja/või spordialadega

Tervis ja kehalised võimed

  • 1. Teab, kuidas on kehalised võimed seotud tervisega ja haiguste ennetamisega
  • 2. Mõistab kehalisi võimeid arendavate tegevuste ja harjutuste toimet
  • 3. Seab lühi- ja pikaajalisi eesmärke, lähtudes enda mõõdetud kehaliste võimete tasemest
  • 4. On saanud kogemuse kehaliste võimete korrapärasest arendamisest
  • 5. Analüüsib enda kehalisi võimeid tervise seisukohalt ja eesmärgi saavutamist
  • 6. Analüüsib enda liikumise ja toitumise tasakaalu

Kehaline aktiivsus

  • 1. Hindab oma igapäevast kehalist aktiivsust
  • 2. Peab liikumispäevikut valitud perioodi vältel, et jälgida enda kehalist aktiivsust
  • 3. Teab erineva liikumisintensiivsuse mõju organismile ja leiab endale sobiva koormuse
  • 4. Kasutab erinevaid tehnoloogilisi ja/või isiklikke vahendeid, et hinnata enda kehalist aktiivsust
  • 5. Rakendab liikumiseks ettevalmistavaid ja koormusjärgseid tegevusi ning mõistab nende olulisust
  • 6. Rakendab traumade ja haiguste järel sobilikku liikumist ning koormust
  • 7. Teab lihtsamaid esmaabivõtteid liikumistes saadud vigastuste korral

Liikumine ja kultuur

  • 1. Loob midagi liikumisega seotult, analüüsib loomist ja annab selle kohta tagasisidet
  • 2. On osalenud osavõtjana, vaatlejana või vabatahtlikuna väljaspool kooli toimunud liikumisüritusel ning analüüsib saadud kogemust
  • 3. Mõistab ausa mängu tähendust ja rakendab selle põhimõtteid
  • 4. Teab sportlaste ja tantsijate rolli kultuurikandjana ning liikumisürituste ja -traditsioonide olulisust kultuuri osana
  • 5. Järgib ning analüüsib liikumistega seotud isiklikku hügieeni ja ohutusnõudeid
  • 6. Riietub liikumiseks sobilikult, arvestades keskkonda ja tegevuse eripära
  • 7. Analüüsib enda liikumiskogemust looduses
  • 8. Oskab liikuda linnas ja/või looduses, määrates asukohta ning suunda, kasutades erinevaid võimalusi
  • 9. Mõistab tantsukultuuri ja tantsu eneseväljendusvormina
  • 10. Organiseerib kaasõpilasi lihtsasse liikumisega seotud tegevusse

Vaimne ja kehaline tasakaal

  • 1. Valib ja sooritab iseseisvalt vaimset ning kehalist tasakaalu soodustavaid tegevusi
  • 2. Seostab ja põhjendab vaimset ning kehalist tasakaalu soodustavate tegevuste kasutamise võimalusi eri olukordades
  • 3. Mõistab vaimset ja kehalist tasakaalu soodustavate tegevuste mõju enda heaolule
  • 4. Mõistab enda võimalusi tulla toime erinevate emotsioonidega