Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Kehaline kasvatus”
Nädalatundide maht: 6
Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud
- 1. On omandanud mitmekülgseid liikumisoskusi ja -kogemusi, et harrastada erinevaid liikumistegevusi
- 2. Mõistab tervise ja kehaliste võimete seost ning analüüsib liikumise ja toitumise tasakaalu
- 3. On igapäevaselt kehaliselt aktiivne ja mõistab tervisliku liikumise põhimõtteid
- 4. Väärtustab liikumist, sporti ja tantsu kultuuri osana ning ennast selle kandjana ja loojana
- 5. Mõistab vaimset ja kehalist tasakaalu soodustavate ning emotsioonide juhtimist toetavate tegevuste mõju enda heaolule, et tulla toime pingeliste olukordadega
Õpitulemused
Liikumisoskused
- 1. Kasutab teadlikult edasiliikumisoskusi eri keskkondades, tervisetreeningul, spordialadel ning tantsus, rütmis ja muusika saatel, koostöös paarilise ning rühmaga
- 2. Liigub edasi vahendil muutuvas keskkonnas ja seostab seda igapäevaste liikumisvõimalustega
- 3. Rakendab igapäevaseks liikumiseks või liikumisharrastuseks vajalikke esmaseid liikumisvahendi hooldusvõtteid
- 4. Käsitseb vahendit eri liikumiskombinatsioonides, -mängudes, spordialadel, lihtsustatud sportmängudes ja teiste oskuste arendamiseks
- 5. Koostab kehaasendite ja liikumiste kombinatsioone üksi, paarilise ja rühmaga
- 6. Seostab teadmisi ning oskusi kehahoiu ja -asendite hoidmiseks
- 7. Rakendab turvalisuse ja ohutu liikumise põhimõtteid
- 8. Annab hinnangu enda koostööle tegevustes
- 9. Annab hinnangu enda liikumisoskustele, -ohutusele ja turvavarustuse kasutamisele
- 10. Seostab liikumisoskusi harrastustegevuse ja/või spordialadega
Tervis ja kehalised võimed
- 1. Teab, kuidas on kehalised võimed seotud tervisega ja haiguste ennetamisega
- 2. Mõistab kehalisi võimeid arendavate tegevuste ja harjutuste toimet
- 3. Seab lühi- ja pikaajalisi eesmärke, lähtudes enda mõõdetud kehaliste võimete tasemest
- 4. On saanud kogemuse kehaliste võimete korrapärasest arendamisest
- 5. Analüüsib enda kehalisi võimeid tervise seisukohalt ja eesmärgi saavutamist
- 6. Analüüsib enda liikumise ja toitumise tasakaalu
Kehaline aktiivsus
- 1. Hindab oma igapäevast kehalist aktiivsust
- 2. Peab liikumispäevikut valitud perioodi vältel, et jälgida enda kehalist aktiivsust
- 3. Teab erineva liikumisintensiivsuse mõju organismile ja leiab endale sobiva koormuse
- 4. Kasutab erinevaid tehnoloogilisi ja/või isiklikke vahendeid, et hinnata enda kehalist aktiivsust
- 5. Rakendab liikumiseks ettevalmistavaid ja koormusjärgseid tegevusi ning mõistab nende olulisust
- 6. Rakendab traumade ja haiguste järel sobilikku liikumist ning koormust
- 7. Teab lihtsamaid esmaabivõtteid liikumistes saadud vigastuste korral
Liikumine ja kultuur
- 1. Loob midagi liikumisega seotult, analüüsib loomist ja annab selle kohta tagasisidet
- 2. On osalenud osavõtjana, vaatlejana või vabatahtlikuna väljaspool kooli toimunud liikumisüritusel ning analüüsib saadud kogemust
- 3. Mõistab ausa mängu tähendust ja rakendab selle põhimõtteid
- 4. Teab sportlaste ja tantsijate rolli kultuurikandjana ning liikumisürituste ja -traditsioonide olulisust kultuuri osana
- 5. Järgib ning analüüsib liikumistega seotud isiklikku hügieeni ja ohutusnõudeid
- 6. Riietub liikumiseks sobilikult, arvestades keskkonda ja tegevuse eripära
- 7. Analüüsib enda liikumiskogemust looduses
- 8. Oskab liikuda linnas ja/või looduses, määrates asukohta ning suunda, kasutades erinevaid võimalusi
- 9. Mõistab tantsukultuuri ja tantsu eneseväljendusvormina
- 10. Organiseerib kaasõpilasi lihtsasse liikumisega seotud tegevusse
Vaimne ja kehaline tasakaal
- 1. Valib ja sooritab iseseisvalt vaimset ning kehalist tasakaalu soodustavaid tegevusi
- 2. Seostab ja põhjendab vaimset ning kehalist tasakaalu soodustavate tegevuste kasutamise võimalusi eri olukordades
- 3. Mõistab vaimset ja kehalist tasakaalu soodustavate tegevuste mõju enda heaolule
- 4. Mõistab enda võimalusi tulla toime erinevate emotsioonidega