Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Kunstiained”
Nädalatundide maht: 4.5
Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud
- 1. Kirjeldab visuaalseid pilte, jooniseid ja sümboleid oma kogemuse piires
- 2. Teab kujutiste kasutamise ja jagamise head tava
- 3. Kavandab lihtsamaid ülesandeid disainis ja loomes kestlikult
- 4. Teeb kahe- ja kolmemõõtmelisi töid spontaanselt ning kavandades, kasutades eri tehnika- ja töövõtteid
- 5. Kirjeldab lühidalt enda tööd ja tulemust
Õpitulemused
Väljaselgitamine, teadmine, mõistmine
- 1. Uurib ja selgitab visuaalseid pilte, jooniseid ning sümboleid (nt õpetaja valikul: sildid, liiklusmärgid, kaardid, õpikute illustratsioonid, multifilmide ja arvutimängude pildiline külg, mänguasjade väljanägemine ja roll, reklaam linnaruumis ja meedias, riietus, kaupluste vaateaknad, veebikeskkonnad) oma kogemuse piires
- 2. Nimetab visuaalteose tähtsamaid tunnuseid, lähtudes ülesandest (tehnika, vorm, värv, kompositsioon, meeleolu, sisuelemendid)
- 3. Leiab muuseumis, galeriis õpetaja abiga näituse mõistmiseks vajaliku info;8
- 4. Teab säästlikkuse ja kestlikkuse tähtsust
- 5. Uurib õpetaja abiga esemete vormi ja otstarbe seoseid
- 6. Teab, kes on autor
- 7. Ei tee digitaalkujutiste salvestamise ja edastamisega kellelegi kahju
Plaanimine ja ideede arendamine; loomine
- 1. Teeb kahe- ja kolmemõõtmelisi kunstitöid spontaanselt, kasutades lihtsamaid tehnikaid ja töövõtteid
- 2. Lahendab disainiprotsessi lihtsamaid ülesandeid, esitades nii verbaalselt kui ka visuaalselt oma ideede lahendusi
Refleksioon, analüüs ja kriitika
- 1. Kirjeldab visuaalteose vaatlemisel tekkinud isiklikke seoseid (See oleks justkui.... See meenutab mulle....)
- 2. Kirjeldab ette antud küsimustele toetudes enda tööd ja mõtestab valminud tööd: mida ma tegin, kuidas ma tegin, miks tahtsin neid vahendeid kasutada, kuidas tulemusega rahul olen, mida õppisin$1