Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Kunstiained”

Nädalatundide maht: 3

Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud

  • 1. Tõlgendab visuaalseid kujutisi oma kogemuse ja õpitu piires
  • 2. Teab autorsuse üldisi põhimõtteid
  • 3. Kasutab õpetaja juhendamisel osalist disainimist probleemi lahendamiseks kestlikult
  • 4. Loob omanäolisust taotledes kahe-, kolme- ja neljamõõtmelisi kunstitöid nii spontaanselt kui ka uurides ja kavandades, kasutades ning põhjendades eri tehnikavõtteid ja kompositsiooni
  • 5. Analüüsib oma teost ja tööd
  • 6. Arutleb loodu üle, seostades loomingut oma kogemuse piires teiste eluvaldkondadega

Õpitulemused

Väljaselgitamine, teadmine, mõistmine

  • 1. Rakendab ja kirjeldab eakohaselt visuaalkultuuri ilminguid õpetaja ning enda valikul (teabegraafikat: silte, kaarte, infograafikat; õpikute illustratsioone, (multi)filmide ja arvutimängude pildilist külge, reklaami linnaruumis ja meedias, riietust, kaupluste vaateaknaid, internetikeskkondi, ehitatud keskkondi, esemelist tänapäeva ja pärimuskultuuri)
  • 2. Kasutab olulisemaid õpitud kunstimõisteid ja teab kunstnikke
  • 3. Käitub näitusel turvaliselt ja asjalikult ning leiab enamasti ise muuseumi, galerii või virtuaalnäituse mõistmiseks vajaliku info
  • 4. Mõistab säästlikkuse ja kestlikkuse tähtsust
  • 5. Märkab, kirjeldab ning mõtestab nüüdisaegsete ja ajalooliste tarbeesemete ning hoonete erinevusi
  • 6. Märkab ning kirjeldab iseseisvalt seost tarbeeseme või ruumi/hoone suuruse, vormi, materjali ja otstarbe vahel
  • 7. Rakendab autorsuse üldisi põhimõtteid ning kujutiste salvestamise ja jagamise head tava

Refleksioon, analüüs ja kriitika

  • 1. Analüüsib loodut ja arutleb loodu (nii kunsti kui ka visuaalsete objektide) üle isiklikult positsioonilt, seostades kunste ja kunsti teiste valdkondadega ning ühiskonna muutustega üldisemalt
  • 2. Selgitab ja analüüsib õpetaja antud küsimustele toetudes oma tööd, tuues esile töökäigu ning põhjendades oma tehtud sisulisi, uurimuslikke või loomingulisi otsuseid
  • 3. Annab kaasõppijatele toetavat tagasisidet õpetaja pakutud vormis; põhjendab oma arvamust

Plaanimine ja ideede arendamine

  • 1. Lahendab õpetaja esitatud probleemi, läbides kõiki disainiprotsessi etappe ning toetudes õpetaja juhendamisele ja etteantud materjalidele
  • 2. Kavandab enda idee või teose; teab, et kavand on üldistatud, ülevaatlik ja visandlik

Loomine

  • 1. Loob omanäolisust taotledes kahe-, kolme- ja neljamõõtmelisi kunstitöid spontaanselt ning uurides ja kavandades
  • 2. Teeb õpetaja abiga põhjendatud valikuid õpitud kunstitehnikate ja töövõtete, materjalide ning kompositsioonipõhimõtete hulgast