Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Keel ja kirjandus”

Nädalatundide maht: 13

Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud

  • 1. Mõistab rahvapärimust ja kultuuri mitmekesisust
  • 2. Väärtustab vene keelt kui kogukondliku kultuuri kandjat ja suhtluse vahendit
  • 3. Omandab vene keele lugemistehnika
  • 4. Loeb eesmärgistatult eri allikatest ja keskkondadest
  • 5. Kirjutab eesmärgistatult eri liiki tekste käsikirjaliselt ja eri keskkondades
  • 6. Väljendab end selgelt ja asjakohaselt suuliselt ning kirjalikult
  • 7. Analüüsib individuaalsete võimete piires eri liiki suulisi ja kirjalikke tekste
  • 8. Tunneb eri laadis ja žanris tekstide ülesehitust ning mõistab nende sisu
  • 9. Kujundab lugemise kaudu esmased hoiakud ja tõekspidamised, väärtustab lugemist.

Õpitulemused

  • 1. Osaleb aktiivselt ja mõtestatult õppeprotsessis
  • 2. Kuulab eesmärgistatult ja väljendab oma mõtteid
  • 3. Kasutab suhtlemisel eakohast ja sobivat kõne- ja kirjakeelt, arvestab suhtlemisel partneriga
  • 4. Eristab helisid, hääli ja häälikuid
  • 5. Omandab lugemistehnilise vilumuse ja teadliku lugemisoskuse
  • 6. Tunneb joonis- ja kirjatähti, kasutab õigeid tähekujusid, kirjutab loetava käekirjaga
  • 7. Sooritab kirja eelharjutusi, arvestab etteantud juhendi ja juhendamisega
  • 8. Kirjutab mõtestatud lauseid, jutustavaid ja kirjeldavaid tekste
  • 9. Kirjutab õpitud keelendite ja keelereeglite piires õigesti ning loetava käekirjaga, vormistab kirjaliku töö korrektselt
  • 10. Vormistab lihtsama kirjaliku töö arvutis, järgib õpitud keelereegleid
  • 11. Jutustab kuuldust, nähtust ja loetust, vajaduse korral kasutab juhendi abi
  • 12. Loeb ja eristab eri liiki tekste, analüüsib teksti ülesehitust, keelekasutust ja sisu, avaldab selle kohta arvamust
  • 13. Sõnastab teksti kohta küsimusi ja esitab vastuväiteid, teeb teksti põhjal märkmeid, võrdleb tekste omavahel
  • 14. Valib ja loeb sobivaid tervikteoseid nii eesti kui ka maailma lastekirjandusest, kasutab raamatukogu infosüsteemi
  • 15. Kujundab lugemise kaudu nii mõtte- kui ka tundemaailma, jagab lugemiskogemusi
  • 16. Rikastab lugemise kaudu oma sõnavara, kasutab sõnaraamatuid ja leiab sõnaartiklist vajalikku teavet