Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Keel ja kirjandus”

Nädalatundide maht: 8

Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud

  • 1. Mõistab rahvapärimust ja kultuuri mitmekesisust
  • 2. Teadvustab vene keelt kui kogukondliku kultuuri kandjat ja suhtluse vahendit
  • 3. Väljendab end selgelt ja asjakohaselt nii suuliselt kui ka kirjalikult, kasutab oma keeleoskusi kõnetegevuses
  • 4. Kirjutab eesmärgistatult eri liiki tekste eri keskkondades
  • 5. Omandab vene keele erinevate lugemisstrateegiate alused
  • 6. Kuulab, loeb ja loob eri liiki tekste eesmärgistatult eri keskkondades
  • 7. Analüüsib ja hindab eri liiki suulisi ja kirjalikke tekste
  • 8. Tunneb eri laadis ja žanris tekstide ülesehitust ning mõistab nende sisu
  • 9. Kujundab lugemise kaudu hoiakuid ja tõekspidamisi, väärtustab lugemist
  • 10. Arendab lugedes oma sõnavara

Õpitulemused

  • 1. Järgib tänapäeva vene kirjakeele ja kõneetiketi norme
  • 2. Eristab keelevariante, toob näiteid nende kasutusest
  • 3. Esitab oma mõtteid vabalt, loogiliselt ja sidusalt, teemale ja suhtlusolukorrale vastavalt suuliselt
  • 4. Väljendab oma mõtteid vabalt, loogiliselt ja sidusalt, teemale ja suhtlusolukorrale vastavalt kirjalikult
  • 5. Valib juhendamise abil eesmärgile ja olukorrale vastava suhtluskanali ja -viisi
  • 6. Kirjutab õigesti õpitud ortogrammidega sõnu ja kirjavahemärgistab õigesti õpitud punktogrammidega lauseid
  • 7. Kirjeldab vene keele häälikusüsteemi, eristab sõnaliike ning põhilisi käänd- ja pöördsõna vorme
  • 8. Leiab ja hindab kriitiliselt teavet erinevatest kirjalikest allikatest ning kasutab leitud (usaldusväärset) informatsiooni enda tekstides
  • 9. Hindab kuuldud informatsiooni usaldusväärsust
  • 10. Annab tekstile või seisukohale põhjendatud tagasisidet, väljendab loetu põhjal enda seisukohti ja väärtushoiakuid
  • 11. Valib ja loeb sobivaid tervikteoseid nii eesti kui ka maailma lastekirjandusest
  • 12. Teeb loetust kokkuvõtte ning annab lugemissoovitusi kaaslastele
  • 13. Loeb mõtestatult, nimetab teksti teema ja sõnastab lühidalt peamõtte
  • 14. Sõnastab teksti kohta küsimusi ja esitab vastuväiteid, avaldab arvamust, sõnastab järelduse
  • 15. Jutustab ja kirjutab loetust, nähtust ning kuuldust, suhtleb kaaslasega ja rühmas
  • 16. Lahendab lihtsamaid probleemülesandeid paaris- ja rühmatöös
  • 17. Loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste
  • 18. Valib lugemise eesmärgile sobiva lugemisviisi
  • 19. Tunneb teabekeskkondi ning visuaalseid ja tekstilisi infoallikaid, leiab neist vajaliku teabe
  • 20. Kavandab oma tekstide kirjutamist, täiendab ja muudab oma teksti, loeb kirjutatu üle ja teeb parandusi, vormistab korrektse töö nii käsikirjas kui ka arvutis
  • 21. Esineb suuliselt, võtab sõna, koostab ja peab lühikese ettekande
  • 22. Kirjutab eesmärgipäraselt ja olukohaselt eri liiki eakohaseid tekste
  • 23. Rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes ja -analüüsis
  • 24. Kasutab õigekirja kontrollimiseks ja tähenduste leidmiseks trüki- ja digisõnastikke, leiab sõnaartiklist vajaliku teabe