Alusdokument Riigi Teatajas: Ainevaldkond „Keel ja kirjandus”
Nädalatundide maht: 8
Kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud
- 1. Mõistab rahvapärimust ja kultuuri mitmekesisust
- 2. Teadvustab vene keelt kui kogukondliku kultuuri kandjat ja suhtluse vahendit
- 3. Väljendab end selgelt ja asjakohaselt nii suuliselt kui ka kirjalikult, kasutab oma keeleoskusi kõnetegevuses
- 4. Kirjutab eesmärgistatult eri liiki tekste eri keskkondades
- 5. Omandab vene keele erinevate lugemisstrateegiate alused
- 6. Kuulab, loeb ja loob eri liiki tekste eesmärgistatult eri keskkondades
- 7. Analüüsib ja hindab eri liiki suulisi ja kirjalikke tekste
- 8. Tunneb eri laadis ja žanris tekstide ülesehitust ning mõistab nende sisu
- 9. Kujundab lugemise kaudu hoiakuid ja tõekspidamisi, väärtustab lugemist
- 10. Arendab lugedes oma sõnavara
Õpitulemused
- 1. Järgib tänapäeva vene kirjakeele ja kõneetiketi norme
- 2. Eristab keelevariante, toob näiteid nende kasutusest
- 3. Esitab oma mõtteid vabalt, loogiliselt ja sidusalt, teemale ja suhtlusolukorrale vastavalt suuliselt
- 4. Väljendab oma mõtteid vabalt, loogiliselt ja sidusalt, teemale ja suhtlusolukorrale vastavalt kirjalikult
- 5. Valib juhendamise abil eesmärgile ja olukorrale vastava suhtluskanali ja -viisi
- 6. Kirjutab õigesti õpitud ortogrammidega sõnu ja kirjavahemärgistab õigesti õpitud punktogrammidega lauseid
- 7. Kirjeldab vene keele häälikusüsteemi, eristab sõnaliike ning põhilisi käänd- ja pöördsõna vorme
- 8. Leiab ja hindab kriitiliselt teavet erinevatest kirjalikest allikatest ning kasutab leitud (usaldusväärset) informatsiooni enda tekstides
- 9. Hindab kuuldud informatsiooni usaldusväärsust
- 10. Annab tekstile või seisukohale põhjendatud tagasisidet, väljendab loetu põhjal enda seisukohti ja väärtushoiakuid
- 11. Valib ja loeb sobivaid tervikteoseid nii eesti kui ka maailma lastekirjandusest
- 12. Teeb loetust kokkuvõtte ning annab lugemissoovitusi kaaslastele
- 13. Loeb mõtestatult, nimetab teksti teema ja sõnastab lühidalt peamõtte
- 14. Sõnastab teksti kohta küsimusi ja esitab vastuväiteid, avaldab arvamust, sõnastab järelduse
- 15. Jutustab ja kirjutab loetust, nähtust ning kuuldust, suhtleb kaaslasega ja rühmas
- 16. Lahendab lihtsamaid probleemülesandeid paaris- ja rühmatöös
- 17. Loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste
- 18. Valib lugemise eesmärgile sobiva lugemisviisi
- 19. Tunneb teabekeskkondi ning visuaalseid ja tekstilisi infoallikaid, leiab neist vajaliku teabe
- 20. Kavandab oma tekstide kirjutamist, täiendab ja muudab oma teksti, loeb kirjutatu üle ja teeb parandusi, vormistab korrektse töö nii käsikirjas kui ka arvutis
- 21. Esineb suuliselt, võtab sõna, koostab ja peab lühikese ettekande
- 22. Kirjutab eesmärgipäraselt ja olukohaselt eri liiki eakohaseid tekste
- 23. Rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes ja -analüüsis
- 24. Kasutab õigekirja kontrollimiseks ja tähenduste leidmiseks trüki- ja digisõnastikke, leiab sõnaartiklist vajaliku teabe